Більшість країн ЄС затвердила невигідний Польщі Пакет мобільності
Польща та ще сім країн ЄС не змогли заблокувати роботу над посиленими правилами про транспортування до закінчення пандемії коронавірусу, передає Польське радіо.
Більшість країн Європейського Союзу затвердила так званий Пакет мобільності, посиливши правила міжнародного транспортування. Брюссельська кореспондентка Польського радіо Беата Пломецька дізналася, що вісім країн, зокрема Польща, були проти. Рішення прийняли під час зустрічі послів писемною процедурою. Це ще не завершує робіт над пакетом, який тепер розглядатиме Європейський парламент.
Представники уряду у Варшаві послалися на особливі обставини, пов’язані з критичною ситуацією транспортного сектора, спричиненою пандемією коронавірусу. Подібну позицію представили теж уряди Угорщини, Болгарії, Румунії, Литви, Латвії, Мальти та Кіпру.
«Надзвичайна ситуація, спричинена пандемією, робить запропоновані в пакеті рішення неадекватними, що насправді знищують транспортний сектор», – говориться у позиції восьми країн ЄС.
Міністри транспорту цих держав у нещодавньому листі до євросоюзних установ наголосили, що через коронавірус деякі компанії змушені були призупинити свою діяльність, а інші повинні тепер закрити її, що призведе до значного обмеження на транспортні послуги, а отже, і на постачання товарів, на шкоду громадянам ЄС та ефективному функціонуванню економіки. Вони наголосили, що абсолютна більшість підприємств автомобільного транспортування в Євросоюзі – це малі та середні фірми, яким особливо загрожує криза. Міністри закликали призупинити роботу над пакетом до завершення пандемії коронавірусу.
Однак цього заклику та сьогоднішнього протесту не вистачило для блокування нових правил. Більшість країн вирішила, що роботу над положенням потрібно доопрацювати. Тепер пакет надійде до Європарламенту, який розглядатиме його в червні та липні. Польські євродепутати заявили, що спробують змінити невигідні положення та внесуть свої поправки до них.
Польща вже тривалий час проти цих нових правил, а нині вона вказує на пандемію коронавірусу, хоча раніше аргументувала, що Пакет шкодить транспортним фірмам, особливо малим, бо він впливатиме на більші вимтрати та бюрократичні вимоги. За словами Варшави, нові правила також шкодять довкіллю, оскільки вантажівки повинні обов’язково, раз на вісім тижнів, повертатися до держав, де зареєстровані транспортні компанії.
Пакет мобільності регулює, серед іншого, робочий час та зарплатню далекобійників, котрі здійснюють рейси за кордон. Польські євродепутати вважають, що це дискримінація фірм зі Східної Європи, бо у першу чергу їх зачепить збільшення коштів.