Шукайте їх за Дунаєм. Шість причини, через які навіть топові українські компанії частково мігрують до Румунії

Вітчизняні підприємці та бізнес-аналітики описали NV головні стратегічні переваги від відкриття дочірніх компаній на румунському ринку.
Український бізнес загалом та ІТ-компанії зокрема розглядають Румунію як привабливий напрям для розширення присутності на європейському ринку, вважає Марія Шевчук, виконавча директорка Асоціації IT Ukraine.
Зокрема, міжнародна компанія з розробки програмного забезпечення N-iX минулого року відкрила офіс у Бухаресті. Власне представництво в Румунії з квітня 2025-го має і IT-компанія SPD Technology. Про це розповідає NV.
Шевчук посилається на оцінки румунського офісу юркомпанії Tretten Lawyers, яка зафіксувала протягом останнього року зростаючий інтерес з боку українських ІТ-компаній до реєстрації бізнесу саме в цій країні. За неофіційною інформацією місцевих консультантів, яку NV повідомили в IT Ukraine, щомісяця в Румунії реєструється орієнтовно 20 юросіб, заснованих громадянами України. І йдеться не лише про айтівців.
Раніше у Торгово-промисловій палаті Румунії (CCIR) повідомляли, що лише за перші два роки великої війни на місцевий ринок вийшли понад 775 українських компаній.
У 2022 році завод у цій країни придбала корпорація Біосфера, відома своїми товарами для особистої гігієни та побуту. Тепер вона має власне виробництво у місті Фегераш площею 5 тис. кв. м з лініями з випуску фольги та харчової плівки.
Також у сусідній країні з’явилися такі українські проєкти, як мультимедійна платформа Megogo, кондитерський цех і мережа Vatsak.
Не оминули Румунію і Нова пошта та туроператор Join UP!, які впродовж останніх років активно посилюють присутність у Європі.
Свій завод цього року починає будувати у цій країні компанія Biopharma. Там вона також планує випускати препарати на основі плазми крові, але матиме в 4 рази більші потужності, ніж виробництво Biopharma під Києвом, у Білій Церкві.
З румунського міста Сучава почала свою європейську експансію восени 2023 року мережа Аврора, яка в Україні налічує вже 1,7 тис. магазинів. Наразі в Румунії працюють майже 50 торговельних закладів із упізнаваною жовто-червоною вивіскою, тільки з латиницею у назві – Aurora, а до кінця року їх, за планом, буде сотня.
Румунія, членкиня ЄС з населенням 19−20 млн, має помірну інфляцію та зростаючий ВВП — «плюс» 3,1% у 2025 році, за прогнозами аналітиків The Economist. Все це, а також спільний кордон, роблять цю державу все більш цікавою для вітчизняного бізнесу, констатують у Спілці українських підприємців (СУП), яка недавно провела відповідне опитування серед своїх членів.
Проте, справа не тільки у географії та членстві в ЄС.
Конкуренція у Румунії поки що нижча, ніж у більш розвинених державах Європи, і це створює вікно можливостей для масштабування, пояснює Владислава Дубравіна, кантрі-менеджер компанії Нова пошта в цій країні. «А ще там хороше середовище для тестування нових форматів та адаптації бізнес-моделей до європейських реалій, — продовжує вона. — Ми бачимо, що румунські клієнти цінують якісний сервіс, інновації та швидкість — це те, що український бізнес вміє добре робити».
Додає Румунії балів вихід до Чорного моря і наявність портової інфраструктури.