Новини Міжмор'я Польща

Польща проти австрійсько-російського проєкту “залізничного Nord Stream”

Польська державна залізниця підтримала позицію Єврокомісії, яка відомвилася дофінансовувати проєкт ширококолійної залізниці з Росії до Австрії

Польська державна залізниця (PKP) підтримала позицію Європейської комісії у справі розбудови ширококолійної залізниці з Росії до Австрії, яку дехто називає “залізничним Nord Stream”. Брюссельська кореспондентка Польського радіо неофіційно дізналася, що Комісія відмовляється фінансувати цей проєкт, попри зусилля уряду у Відні та підтримку ініціативи Російською Федерацією, передає Польське радіо.

Беата Пломецька отримала доступ до листа, який Брюссель надіслав австрійській владі. Уряд у Відні лобіював внесення цього проєкту до трансєвропейської транспортної мережі, але отримав негативну відповідь. Розбудова ширококолійного залізничного сполучення з Росії через Україну і Словаччину до Австрії, та в обхід території Польщі, є невигідним для країни, бо обмежує можливість транзиту товарів зі сходу. Це конкурентне сполучення для польської залізничної лінії LHS – товарного ширококолійного сполучення до Славкова. За попередні роки мільярди злотих були перераховані з євросоюзного бюджету на полські залізниці, зокрема, на розбудову транспортних коридорів на лінії Схід-Захід.

Директор брюссельського офісу Польської державної залізниці Томаш Ляхович підкреслив, що PKP не оцінює проєкти окремих держав, а зосереджується на реалізації власної стратегії розвитку товарних коридорів. Він розритикував ініціативу Австрії.

«Ми вважаємо, шр фонди ЄС повинні, у першу чергу, призначатися державам Євроспільноти, а ми знаємо, що проект широкої залізниці із Кошиць до Відня вже кільканадцять років прописаний у геополітичних завданнях РФ, а тому це, звісно, не суто євросоюзний проект, що сприяє європейському економічному інтересові», – сказав Польському радіо директор офісу PKP у Брюсселі. Томаш Ляхович нагадав, що десятки мільярдів євро з Євросоюзу інвестували у створення нинішніх залізничних товарних коридорів відповідно до європейських норм і тому потрібно зосередитися на використанні потенціалу існуючих сполучень.

Related Posts