Країни ЄС ухвалили невигідні для Польщі правила міжнародного транспортування
Голосів Польщі та ще 8 країн ЄС виявилося недостатньо, аби заблокували посилені правила міжнародних вантажних перевезень у Євроспільноті, передає Польське радіо.
Країни Європейського Союзу погодилися посилити правила у міжнародному транспортуванні вантажів, що можуть вдарити у польських перевізників. Проти було 9 країн, зокрема Польща, яка має найбільший транспортний парк в ЄС. Від голосування утрималися Бельгія. Рішення прийняли у Брюсселі на зустрічі євросоюзних міністрів освіти. Це була формальність, бо у грудні його узгодили посли, і не було необхідності проведення наради та дискусії міністрів транспорту. Тепер пакет надійде на розгляд до Європейського парламенту.
Представники країн, котрі були проти, виступили з промовами. Від Польщі про негативний вплив пакету мобільності в ЄС говорила віцеміністр науки та вищого шкільництва Анна Будзановська. «Існує серйозний ризик негативних наслідків не тільки для транспортної галузі», – сказала вона. Польща вважає, що пакет шкодить транспортним компаніям, оскільки будуть збільшені кошти та бюрократичні вимоги. Він буде теж шкідливим для довкілля, бо наказує обов’язкове, раз на вісім тижнів повернення вантажівок до держав, у яких зареєстровані транспортні компанії. Це так звані порожні пробіги, що призводять до ще більших викидів вуглекислого газу.
В аналогічному тоні висловилися міністри інших восьми країн ЄС. Однак цього було недостатньо для блокування невигідних правил, тож тепер залишається тільки боротьба у Європарламенті.
Польські євродепутати сповістили, що будуть вносити поправки, аби змінити невигідні правила. У цій справі на допомогу мала прийти нова Європейська комісія та єврокомісар з питань транспорту з Румунії, але, схоже, що допомога запізниться.
Єврокомісія критично оцінила положення пакету, анонсувала вивчення наслідків, особливо з погляду впливу на довкілля і не виключила, що запропонує зміни. Аналіз мали підготувати швидко, але напевно він не буде готовий до набуття чинності положень, що, ймовірно, станеться у середині року. Потім країни ЄС матимуть півтори року для їхнього впровадження.